از دواج با مردی قد کوتاه ویا قد بلند ؟

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که خواستگاری بسیار کوتاه قد و یا بسیار قد بلند داشته باشید؟
آیا می دانید داشتن قد کوتاه و یا قد بلند در مردان و زنان، چه خصوصیات فیزیکی و شخصیتی را ایجاد می کند؟
از میزان قدرت باروری زنان و قدرت جنسی مردان قد کوتاه و یا قد بلند اطلاع دارید؟موارد زیادی پیش آمده که دو طرف با وجود داشتن تفاهم فقط به‌دلیل نامتناسب بودن قد از ازدواج صرف‌نظر کردند. اما یک مطالعه که چند وقت پیش منتشر شد تمام این باورها و ایده‌آل‌ها را زیر سؤال برد.

دانشمندان با بررسی هزاران زوج متوجه شدند اگر دختران با مردان کوتاه‌تر از خود ازدواج کنند زندگی موفق‌تری خواهند داشت و احتمال جدایی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. حال این سؤالات مطرح می‌شود که واقعا تفاوت قد ایده‌آل بین همسران چه میزان است؟ آیا قد می‌تواند روی ویژگی‌های اخلاقی یک فرد اثر بگذارد؟ آیا منطقی است که به‌دلیل نامتناسب بودن قد، از ازدواج با یک نفر منصرف شد؟

به نظر شما چرا معیار خیلی از خانم‌ها برای انتخاب همسر داشتن قدبلند است؟، اما برخلاف تصور آنها مردانی که قد کوتاه دارند به زندگی مشترک پایبندتر هستند. با اینکه مردان قدبلند زودتر اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند، اما زندگی مشترک آنها دوام کمتری دارد. مطالعاتی که از 40 سال پیش در ایالات‌متحده آغاز شده، نشان می‌دهد نرخ طلاق در میان مردانی که قدکوتاه دارند به طور باورنکردنی کمتر از مردان قدبلند است.

با اینکه عجیب به‌نظر می‌رسد اما مردان کوتاه سعی می‌کنند کوتاهی قد خود را با درآمد بالاتر و توجه بیشتر به همسر خود جبران کنند. جذابیت‌های ظاهری نقش مهمی در شروع یک رابطه دارد، اما در طولانی‌مدت هیچ نقشی در حفظ زندگی مشترک ندارد. با اینکه مردان کوتاه‌قد معمولا دیر ازدواج می‌کنند، اما در عوض نرخ طلاق هم بین آنها بسیار کمتر از متوسط جامعه است. در عوض مردان بلندقد بیشتر در کار خانه به همسر خود کمک می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان همکاری مردان قدبلند در کار خانه بین 25 تا 30درصد از کوتاه‌ها بیشتر است.

مردان، کوتاه‌تر از خود را می‌پسندند
درصد زیادی از مردان هستند که به هیچ عنوان برای خواستگاری از دختران بلندتر از خود پیشقدم نمی‌شوند و از اینکه مجبور شوند هنگام نگاه کردن به همسر خود سرشان را بالا بگیرند، بیزارند، اما چرا مردان ترجیح می‌دهند همسری کوتاه‌تر از خود انتخاب کنند. باید علت این موضوع را در طول هزاران سال تکامل انسان‌ها جست‌وجو کرد. در گذشته انسان‌ها برای انتخاب همسر به قدرت باروری زن‌ها توجه زیادی داشتند و معتقد بودند زنان قدبلند از توانایی کمتری در این زمینه برخوردار هستند. شاید به دلیل آنکه زنان قدبلند دیرتر به سن بلوغ می‌رسیدند، این عقیده در بین مردان آن زمان به وجود آمده است. البته جالب است بدانید بر اساس مطالعات ژنتیک قد مادر و پسر و قد دختر و پدر به هم مرتبط هستند. به این ترتیب مادران قدبلند با احتمال بیشتری صاحب پسر با قد متوسط یا کمتر می‌شوند.

اصولا افراد قدبلندبا چه کسانی ازدواج می‌کنند؟


همان‌طور که گفتیم مردان قدکوتاه سعی می‌کنند کوچکی اندام خود را با درآمد بیشتر جبران کنند، به همین دلیل تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که درآمد کمتری دارند یا سطح تحصیلات‌شان پایین‌تر از خودشان است. وقتی با مردانی که با مردانی که قد کوتاه دارند و یا سرشان مو ندارد و به اصطلاح تاس هستند در مورد قد کوتاهشان و یا سر کچلشان گفتگو می کنیم، عنوان می کنند که، پول که داشته باشی، قد بلند و مو می خوای چیکار؟

این موضوع نشان دهنده اینست ه نقص خود را با درآمد و داشتن پول بیشتر می خواهند بپوشانند.

در عوض مردان قدبلند سعی می‌کنند از جذابیت ظاهری خود استفاده کنند و به همین دلیل تمایل بیشتر با ازدواج با زنانی دارند که درآمد یا سطح اجتماعی بالاتری نسبت به خودشان دارند.  آمارهایی که در مورد ازدواج زنان و مردان و اختلاف قد آنها به‌دست آمده واقعا جالب است. مردان قدکوتاه با احتمال 269درصد بیشتر از مردان با قد متوسط ممکن است با یک زن هم‌قد خود ازدواج کنند. احتمال ازدواج آنها با یک زن بلندتر از خودشان 1450درصد بیشتر از یک مرد قدبلند است. اما احتمال آنکه یک مرد قدبلند با زنی هم‌قد خود ازدواج کند بسیار پایین است، چه برسد به اینکه آن زن بخواهد از همسرش بلندتر هم باشد.

زنان چه قدی را می‌پسندند؟
یکی از مهم‌ترین معیارهای زنان برای انتخاب همسر آینده، داشتن قدبلند است. اما واقعا چند سانتی‌متر بلندتر مطلوب زنان است؟

محققان با مطالعه دقیق متوجه شدند زنان دوست دارند همسران‌شان تقریبا بین 12 تا 13 سانتی‌متر از آنها بلندتر باشند. این میزان درست برابر با اختلاف قد بین شاهزاده انگلستان و همسرش یعنی ویلیام آرتور و کیت میدلتون است.  در مطالعاتی که روی دو هزار خانم انجام شده، نزدیک به 70درصد اعلام کردند که دوست دارند همسران‌شان از آنها بلندتر باشند. تقریبا 20درصد اختلاف بین 10 تا 15 سانتی‌متر را ایده‌آل دانستند و فقط 10درصد اعلام کردند دوست دارند با همسران‌شان هم‌قد باشند.

البته 7درصد از خانم‌ها بیش از اندازه زیاده‌خواه هستند و دوست دارند همسران‌شان بین 15 تا 20 سانتی‌متر از آنها بلندتر باشند. با این حال این آمار چندان نگران کننده نیست و معمولا زنان و مردان به مرور زمان با قد همسر خود کنار می‌آیند. نزدیک به 83درصد از زنان و 89درصد از مردان از قد همسر خود راضی هستند و فقط 14درصد از قد همسر خود ابراز ناخوشایندی کردند.

درآمد بیشتر برای قدبلندها
این یافته نتیجه تحقیقات دانشمندان استرالیایی است. آنها متوجه شدند مردانی که بالای 180سانتی‌متر قد دارند، به طور متوسط در سال 1000 دلار درآمد بیشتر به‌دست می‌آورند. به طور کلی درنظر مردم افراد قدبلند، قدرت و هوش بیشتری دارند و برای مشاغل مدیریتی مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند.

مقایسه حقوق هزاران نفر در استرالیا، نشان می‌دهد 5سانتی‌متر قد بیشتر می‌تواند تا 950دلار درآمد سالانه یک فرد را افزایش دهد. دانشمندان انگلیسی و آمریکایی هم با انجام تحقیقات مشابه در کشورشان متوجه شدند یک شخص با قد 182سانتی‌متر می‌تواند در سال تا چند هزار دلار درآمد بیشتری نسبت به یک شخص با قد 172سانتی‌متر داشته باشد. افراد قدبلند اعتماد به نفس بیشتری دارند و با احتمال بالاتری برای انجام کارهای جدید ریسک می‌کنند. مدیریت این افراد در سازمان‌های مختلف هم مقبول‌تر است و درصد بیشتری از آنها در شغل خود ارتقا می‌گیرند.

زنان قدبلند مدیر می‌شوند
داشتن قدبلند در زنان تاثیر بیشتری روی درآمد بالا نسبت به مردان دارد. تقریبا در سراسر جهان کارمندان خانمی که بیش از 172سانتی‌متر قد دارند در محیط کاری خود موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. قدبلند می‌تواند احتمال درآمد بالای یک زن را تا دوبرابر افزایش دهد. احتمال اینکه یک زن با بالای 182 سانتی‌متر قد به مشاغل مدیریتی برسد تا 80درصد بیشتر از یک خانم با قد متوسط یا کوتاه است.20درصد از زنان قدبلند معتقدند ظاهر فیزیکی آنها باعث می‌شود آنها قدرت و اعتبار بیشتری داشته باشند. همین مسئله باعث می‌شود بسیاری از زنان قدبلند تمایلی به ازدواج با مردان کوتاه‌تر از خود نداشته باشند. البته این ویژگی می‌تواند برای بعضی زوج‌ها دردسرساز باشد، چون معمولا مردان باید دارای اقتدار و توانایی بیشتری نسبت به همسر خود باشند.

تاثیر قد روی جذابیت صدا!
همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، صدای مردان قدبلند طرفداران بیشتری بین خانم‌ها دارد. محققان متوجه شدند انسان‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند فقط با گوش دادن به صدای یک فرد، قد او را تخمین بزنند.

مردان قدبلند معمولا مسیر تنفسی و ریه‌های بزرگ‌تری دارند. همین موضوع باعث عمیق‌تر شدن تن صدای آنها می‌شود. به همین دلیل در 70درصد موارد شما می‌توانید با گوش دادن به صدای یک فرد بلندی یا کوتاهی او را تخمین بزنید.  زنان به‌طور ناخودآگاه صدای عمیق را ترجیح می‌دهند و به سمت مردان صاحب این صدا جذب می‌شوند. البته این تن صدا نشان دهنده بیشتر بودن قدرت باروری مردان هم هست، به همین دلیل مردانی که صدای بم‌تر دارند، بیشتر صاحب فرزند می‌شوند. صدای عمیق تاثیر بیشتری روی مردم می‌گذارد، به همین دلیل مارگارت تاچر نخست‌وزیر اسبق انگلستان روی تن صدای خود کار می‌کرد تا آن را بم‌تر کند.

حسادت در کوتاه‌قدها
دانشمندان دانشگاه آکسفورد یکی دیگر از تاثیرات داشتن قد کوتاه روی رفتار را کشف کردند. آنها متوجه شدند در بسیاری از مردم که قد زیر متوسط دارند یک بیماری به نام «سندرم مرد قد کوتاه» وجود دارد. افرادی که قد کوتاهی دارند، ممکن است دچار این حالت شوند و احساس ترس، نگرانی و استرس داشته باشند. مبتلایان به این بیماری از دیگران می‌ترسند و همیشه تصور می‌کنند ممکن است فردی به آنها آسیب برساند. افراد کوتاه‌قد همچنین با احتمال 50درصد بیشتر دچار حسادت می‌شوند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های روانی قرار دارند.

صبر کدام بیشتر است؟
از زمانی که ناپلئون بناپارت جنگ با اروپا را آغاز کرد، این باور در مردم به‌وجود آمد که صبر افراد قد کوتاه کمتر است، خشن‌تر هستند و زودتر عصبانی می‌شوند. برای فهمیدن حقیقت دانشمندان از دو گروه از مردان خواستند در یک بازی کامپیوتری شرکت کنند که باعث بروز رفتارهای خشن می‌شد. با انجام این کار مشخص شد برخلاف تصور عموم مردم، افراد قدبلند زودتر خشمگین می‌شوند و دست به رفتارهای پرخاشگرانه می‌زنند. در طول صدها سال این باور بین مردم به‌وجود آمده که افراد کوتاه‌قد سعی می‌کنند. کوچکی جثه خود را با نشان دادن خشونت بیشتر جبران کنند. اما حقیقت این است که معمولا افرادی که قد کوتاه دارند مهربان‌تر هستند و صبر بیشتری دارند.

قدبلندها شادترند
در حالت کلی افراد قدبلند در زندگی خود شادترند.  براساس یافته‌های دانشمندان آمریکایی افراد قدبلند از زندگی خود رضایت بیشتری دارند، نسبت به خود دیدگاه مثبت‌تری دارند و از زندگی خود بیشتر لذت می‌برند. همچنین قدبلندها کمتر دچار استرس می‌شوند، دیرتر عصبانی می‌شوند و غم و اندوه در زندگی آنها نسبت به دیگران کمتر دیده می‌شود. معمولا افرادی که خود را بدبخت‌ترین گروه جامعه می‌دانند و همیشه خود را بسیار دست‌کم می‌گیرند به‌طور متوسط 5/2 سانتی‌متر نسبت به متوسط جامعه کوتاه‌ترند.

قدبلند به اندازه پول زیاد می‌ارزد
تقریبا همه مردان عاشق داشتن قدبلند هستند. این موضوع برای آنها آنقدر اهمیت دارد که اگر یک مرد دارای قد متوسط بتواند صاحب قدبلند شود همان‌قدر خوشحال می‌شود که حقوق ماهانه او 30درصد بیشتر شود. به این ترتیب محققان محاسبه کردند به ازای هر دو سانتی‌متر که به قد فردی اضافه شود به همان میزان رضایت او از زندگی افزایش پیدا می‌کند که حقوق ماهانه او نزدیک به چهار درصد افزایش پیدا کند. این تحقیقات نشان داد که پول نقش بسیار مهمی در تلقی افراد از زندگی دارد و به عبارت دیگر بسیاری از افراد میزان رضایت خود از زندگی را با میزان درآمدشان می‌سنجند، به همین دلیل میزان رضایت افراد قدبلند به علت داشتن درآمد متوسط بیشتر نسبت به کوتاه‌قدها از زندگی بیشتر است.

کدام گروه عمر طولانی‌تری دارند؟
شاید خیلی از افرادی که قدبلند ندارند، با شنیدن این خبر نظر خود را در مورد ظاهرشان عوض کنند. تحقیقاتی که روی 8هزار مرد انجام شده، نشان می‌دهد قد کوتاه یکی از نشانه‌های داشتن عمر طولانی است. افرادی که قدشان از 157سانتی‌متر کمتر است، بیشترین طول عمر در بین همه گروه‌های سنی دارند. به‌نظر می‌رسد وجود یک ژن خاص در بدن که در دوره رشد مانع بلند شدن قد می‌شود، می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند. کوتاهی قد نه‌تنها عمر را طولانی می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به انسولین و سرطان را هم کاهش می‌دهد. به‌طور متوسط کوتاه‌ها نزدیک به دو سال بیشتر از بلندقدها عمر می‌کنند.

قدبلند در زنان هم خطرناک است
خطرات قدبلند فقط محدود به مردان نیست و می‌تواند زنان را هم هدف قرار دهد. تحقیقات نشان می‌دهد زنان قدبلند بیشتر از خانم‌های دیگر به بیماری سرطان دچار می‌شوند. دانشمندان آمریکایی اعلام کردند زنان قدبلندی که به سن یائسگی رسیده‌اند با احتمال بیشتری ممکن است به بیماری سرطان مبتلا شوند. در حقیقت به ازای هر 10 سانتی‌متر بلندتر بودن قد از میزان متوسط، احتمال دچار شدن به این بیماری تا 13درصد افزایش پیدا می‌کند.

نکته جالب اینجاست که محققان متوجه شدند ارتباط ابتلا به سرطان در زنان بیشتر از وزن است. به این ترتیب سرطان انسان‌های قدبلند را بیشتر از انسان‌های چاق تهدید می‌کند. همان‌طور که می‌دانید سرطان ارتباط زیادی به هورمون‌های رشد و فرآیندهایی مشابه با آن دارد، به همین دلیل است که قدبلندها بیشتر ممکن است این بیماری را تجربه کنند. بلندی قد ارتباط زیادی به سرطان سینه، کلیه، تخمدان، معده و تیروئید دارد.

حمله قلبی سراغ  قد کوتاه‌ها می‌آید
اما افراد قدبلند در یک زمینه از دیگران سالم‌تر هستند و آن هم احتمال کمتر ابتلا به حمله قلبی است. احتمال سکته کردن در افراد قدبلند معمولا کمتر از دیگران است، چون خون کمتر در رگ‌های آنها لخته می‌شود. قدبلند بودن احتمال تشکیل پلاک‌های خونی در رگ‌ها را کاهش داده و به همین دلیل احتمال سکته قلبی را کمتر می‌کند. تصاویر سی‌تی‌اسکن نشان می‌دهد احتمال تشکیل پلاک در رگ‌های خونی افراد قدبلند 30درصد کمتر از قدکوتاه‌هاست. معمولا افرادی که قدبلند دارند در دوران کودکی تغذیه خوبی داشته‌اند که همین عامل احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم کاهش می‌دهد.

نتیجه 52 تحقیق مختلف که در مجموع روی بیش از سه میلیون نفر انجام شده، نشان می‌دهد افراد دارای قد کوتاه با احتمال 5/1 برابر بیشتر از بلند قدها به بیماری‌ قلبی دچار شده و بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهند. رگ‌های خونی در افراد کوتاه‌قد اندازه کوچک‌تری دارد و خون بیشتر در آنها لخته می‌شود.

قدبلندها باهوش‌ترند
مشکلات کوتاه‌قدها محدود به ویژگی‌های ظاهری نیست، زیرا بعضی دانشمندان ادعا کردند میزان ضریب هوشی این افراد هم کمتر از افراد قدبلند است. به نظر می‌رسد عوامل ژنتیک و محیطی که باعث بلند شدن قد یک فرد می‌شود، به همان اندازه هم می‌تواند ضریب هوشی او را افزایش دهد.

یکی از موضوعات جالب دیگری که توجه محققان را به خود جلب کرد این بود افرادی که نتوانسته بودند تحصیلات دوران دبیرستان خود را به پایان برسانند نسبت به افراد دارای قد متوسط بیش از 5/2 سانتی‌متر و نسبت به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از 5 سانتی‌متر کوتاه‌تر بودند که این نشان می‌دهد افراد قدبلند در تحصیلات و ورود به دانشگاه نسبت به کوتاه‌قدها موفق‌تر عمل می‌کنند.

کارلا برونی: 175سانتی‌متر، نیکولا سارکوزی: 165 سانتی‌متر
اختلاف قد 10سانتی‌متری این دو زوج مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بود که البته دلیل آن هم اصرار سارکوزی برای سرپوش گذاشتن روی این موضوع بود. تصاویری که یکی از عکاسان تهیه کرده بود، نشان می‌داد سارکوزی کفش پاشنه‌بلند به پا کرده و همسرش را مجبور به پوشاندن یک کفش بدون پاشنه کرده تا اختلاف قد آنها به حداقل برسد.

براد پیت: 180سانتی‌متر ، آنجلینا جولی: 169سانتی‌متر
این اختلاف هم براساس نظرسنجی‌ها کاملا ایده‌آل است. یکی از دلایلی که زنان به‌دنبال همسر بلندتر از خود هستند، داشتن احساس امنیت در کنار آنهاست. البته این اختلاف احساس زنانگی خانم‌ها را هم بیشتر می‌کند.

پرنس ویلیام: 191سانتی‌متر، کیت میدلتون: 175سانتی‌متر
براساس نظرسنجی‌ها ایده‌آل‌ترین اختلاف قد برای همسران است. البته زنان نسبت به اختلاف قد حساسیت بیشتری دارند و با احتمال بیشتری نسبت به یک مرد ممکن است به این دلیل از ازدواج با یک شخص صرف‌نظر کنند.

لیونل مسی: 169، آنتونلا روکوزو: 150 سانتی‌متر
لیونل مسی در بین مردان قدبلندی ندارد. اما با وجود شهرت فوق‌العاده و داشتن درآمد چند میلیون دلاری، ترجیح داده همسری را انتخاب کند که 19 سانتی‌متر از او کوتاه‌تر است.

نیکول کیدمن: 180سانتی‌متر، تام کروز: 170سانتی‌متر
اختلاف قد 10 سانتی‌متری زوج سابق سینمای تجاری کاملا مشخص است. البته برخلاف نظر دانشمندان، ازدواج نیکول با یک مرد کوتاه‌تر از خودش نتوانست به داشتن یک زندگی موفق کمک کند و این دو در سال 2001 از هم جدا شدند. البته نیکول در سال 2006 باز هم با یک مرد کوتاه‌تر از خود ازدواج کرد. همسر فعلی او کیث اربان نام دارد که این بار فقط دو سانتی‌متر کوتاه‌تر از خانم کیدمن است. تام کروز هم بعد از آن با یک خانم بلندتر از خود ازدواج کرد و باز هم از او جدا شد.

الیسانی دکروز سیلوا: 203سانتی‌متر، فرانسینالدو کاروالو: 164سانتی‌متر
شاید همه تصور می‌کردند بلندترین دختر جهان هیچ‌وقت نتواند ازدواج کند. اما این دختر برزیلی به‌راحتی با مردی که 40سانتی‌متر از خودش کوتاه‌تر بود، ازدواج کرد. معیار او برای این ازدواج شخصیت، اخلاق خوش و شیوه برخورد همسرش با دیگران بود. همان‌طور که گفته شد معمولا بعد از ازدواج زنان و مردان با اختلاف قد همسر خود کنار می‌آیند.سیب سبز