ارضاء جنسی و نقش آن در داشتن زندگی شاد

در صورتی که در زندگی زناشویی خود دچار مشکلاتی هستید و احساس می کنید که زن شما، در زندگی مشترک، بد خلقی کرده و سر ناسازگاری با شما را دارد، باید بدانید که ریشه بسیاری از این مشکلات ریشه در اتاق خواب شما و به مسائل جنسی بین شما و همسرتان مربوط می شود.

زنانی که از رابطه جنسی خود با همسرشان به درستی کام می گیرند و هر از گاهی در این رابطه به ارگاسم و ارضاء جنسی می رسند و از برقراری رابطه جنسی با همسر خود احساس رضایت می کنند، به زندگی خود عشق ورزیده و وظایف خانه را با رضایت کامل و به دقت انجام می دهند. با تمام مشکلات زندگی بخوبی کنار آمده و دوش به دوش همسرشان به جنگ موانع و مشکلات می روند.تقسیم کار و رابطه جنسی؛ دو موضوع در ظاهر بی ارتباط که سخت می توان نقطه اشتراکی میان آنها پیدا کرد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید قسمت کردن کارهای خانه میان زن و شوهر تأثیری بر رابطه جنسی آنها دارد؟ آیا زوج هایی به انجام اشتراکی کارها اعتقاد دارند زندگی جنسی بهتری هم دارند؟

 احتمالاً اغلب ما بر این فرض هستیم که تقسیم وظایف در خانه و کم‌وکیف رابطه جنسی ارتباطی با یکدیگر ندارند؛ اما نتایج آخرین تحقیقات انجام شده نقطه مقابل چنین باوری است. بر این اساس، مردانی که در انجام کارهای مربوط به خانه بیشتر به همسرشان کمک می کنند رابطه جنسی بهتری هم تجربه می کنند. در واقع، زوج هایی که نوبت های ظرف شستن، جارو کردن، گردگیری یا هر فعالیت دیگری را بین خودشان تقسیم می کنند از زندگی جنسیشان هم لذت بیشتری می برند.

به گفته کارشناسان: زمانی که مردان همسر خود را در قامت یک زن سنتی می بینند که بیشتر وقت خود را صرف انجام کارهای خانه می کند تمایلشان نسبت به برقراری رابطه جنسی با او به تدریج کم می شود.این در حالی است که تقسیم کارهای دید مردان به همسرشان را تغییر می دهد و نه تنها تمایل آنها برای رابطه جنسی افزایش می دهد بلکه کیفیت آن را هم بهبود می بخشد. اتفاقی که طبیعتاً برای زنان رخ می دهد و موجب افزایش میزان رضایت آنها از این بخش می شود.

اهمیت این یافته ها از آن روست که در حال حاضر اغلب زوج ها به دنبال راهی برای بهبود کیفیت رابطه جنسیشان هستند و در کنار آن از عدم تعادل نقش ها در زندگی مشترک ابراز نارضایتی می کنند.خواسته هایی که در نگاه اول سخت بتوان به دستشان آورد؛ ولی با یک برنامه ریزی ساده و اشتراک در انجام کارهای خانه می توان هر دو آنها را محقق کرد.

منبع psychcentral